တခါတုန္းက သာတၳိျပည္မွာ အရမ္းဆင္းရဲတဲ့လင္မယားႏွစ္ေယာက္ရွိတယ္္တဲ့။ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ဆင္းရဲသလဲဆိုရင္ လင္မယား ႏွစ္ေယာက္ေပါင္းမွ အေပၚ၀တ္ရံု တစ္ထည္ပဲ ရွိတယ္တဲ့။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီေခတ္က သူတို႔ကို ”ဧကသာဋဏ” လုိ႔ေခၚတယ္တဲ့။ အဓိပၸါယ္္ ကေတာ့ ၀တ္ရုံတစ္ထည္ပဲ ရွိတဲ့ လင္မယားေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔လင္မယား ခမ်ာ တစ္ေယာက္က အျပင္ကို ကိစၥရွိလို႔သြားရင္ ေနာက္တစ္ေယာက္ကအိမ္ထဲမွာေနရတယ္တဲ့။အဲဒီေလာက္ထိကိုဆင္းရဲတာပါ။(အခုေခတ္မွာ ဆိုဘယ္လို ေနမလဲ မသိဘူးေနာ္..ဟိဟိ) :)
တစ္ေန႔ေတာ့ အဲဒီၿမိဳ႕မွာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ တရားကိုနာဖို႔ ဖိတ္ေခၚတဲ့ အသံၾကားေတာ့ သူတို႔လင္မယား ႏွစ္ေယာက္လည္း သြားခ်င္တာေပါ့ေနာ့္။ အဲဒီအခါမွာ ပုဏၰႀကီးက ပုဏၰားမကို ေမးသတဲ့။ ရွင္မ မင္းေန႔ဘက္မွာ တရားနာ သြားမလား၊ ညမွာ တရားနာ သြားမလား ၊မင္းေန႔သြားရင္ ငါညသြားမယ္”တဲ့။ ဘာေၾကာင့္ဆုိ ၀တ္ရံုက တစ္ထည္ပဲ ရွိတာကိုး။ တစ္ေယာက္ တရားနာ သြားလို႔ ၀တ္ရံု ယူသြားရင္ က်န္တစ္ေယာက္က အိမ္မွာ ေနရမွာေလ။ သူတုိ႔ဘ၀ အျဖစ္က သနားစရာေနာ္။ :(
ပုဏၰားမက သူေန႔ဘက္မွာ တရားနာ မယ္လို႔ ေျပာတာေပါ့။ ပုဏၰားႀကီးကေတာ့ ညဦးပိုင္းမွာ တရားနာဖို႔ သြားတာေပါ့။ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ တရားေတာ္ ေတြကို နာၾကားရတဲ့ ပုဏၰားဟာ တစ္ကုိယ္လံုး ပီတိစိတ္ေတြ ျဖာၿပီး သဒၶါတရားေတြ ထက္သန္ ေနေတာ့တယ္။ သူ႔စိတ္ထဲ မွာလည္း ရက္ေရာတဲ့ အလွဴႀကီး တစ္ခုကို လွဴလိုက္ခ်င္ပါတယ္။ သူ႔မွာလည္း လွဴစရာဆိုလို႔ သူ႔ကိုယ္ေပၚမွာ ျခံဳထားတဲ့ တစ္ခုတည္းေသာ ၀တ္ရံု တစ္ထည္ပဲရွိတယ္။သဒၶါတရား ကထက္သန္ၿပီး ပီတိစိတ္က ယိုဖိတ္ေနတယ္ ဆိုေတာ့ သူ႔စိတ္မွာ ဒီ၀တ္ရံုကို ပဲလွဴလိုက္ေတာ့ မယ္ဆိုတဲ့ အၾကံအစည္ ျဖစ္ေပၚ လာတယ္။
ဒီလုိအၾကံ ျဖစ္ေပၚျပီးေတာ့ သူဆက္ၿပီး စဥ္းစားတယ္။ ငါဒီပုဆိုးကို လွဴလိုက္ရင္ ပုဏၰားမ ျခံဳစရာရွိေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး၊ ငါ့မွာလည္း လက္ကန္ေတာ့ တင္စရာရွိေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူးဆိုျပီး အေတြးေတြ ၀င္လာတယ္။ ဒီအေတြးေတြ ၀င္လာတာနဲ႔ ခ်က္ခ်င္း သူ႔စိတ္ဟာ တြန္႔တိုသြားျပန္တယ္။ သူေနာက္ဆံ တင္းသြားျပီကိုး။ ငဲ့ကြက္မွဳေတြက သူ႔စိတ္မွာ ျဖစ္ေပၚေနၿပီ ဆုိေတာ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ မခ်ႏိုင္ဘူး၊ စိတ္ဟာ ခ်ီတံုခ်တံုျဖစ္ျပီး ပ်ံ႕လြင့္လွဳပ္ရွား ေနပါေတာ့တယ္။ ဒီေနာက္မွာ ၾကည္ညိဳတဲ့ သဒၶါတရားေလးက ျပန္၀င္လာျပန္တယ္။ ဒီေတာ့အို... လွဴမယ္ကြာ စိတ္ျပန္ျဖစ္ လာျပန္တယ္။ လွဴမယ္ႀကံတုိင္း အားႀကီးတဲ့ တြန္႔တုိစိတ္ ၊ငဲ့ကြက္စိတ္ ေတြကေပၚလာၿပီး တားဆီးေနတဲ့ အတြက္ ပုဏၰားရဲ့ အၾကံဟာ မျဖစ္ေျမာက္ႏိုင္ ျဖစ္ေနတယ္။သဒၶါစိတ္နဲ႔ တြန္႔တိုစိတ္ဟာ လြန္ဆဲြေန တာေပါ့ေနာ္။
(တစ္ခါ တစ္ခါမွာလည္း DREAM လည္းအဲဒီလုိျဖစ္တယ္။ :) ေကာင္းတာ လုပ္တုိင္း အဖ်က္ဆိုတာ ရွိတတ္ စျမဲေလေနာ္။ ဘုရားရွင္ ကိုယ္တုိင္ေတာင္ ႀကံဳခဲ့ရတာေနာ္။) :)
ဒီလိုပ်ံ႕လြင့္တဲ့ စိတ္ေၾကာင့္ သူ႔မွာဆံုးျဖတ္ခ်က္ မက်ပဲ ညဥ့္ဦးယံ ကုန္လြန္သြား ပါေတာ့တယ္။ ညဥ့္လယ္ယံကို ေရာက္ေတာ့လည္း လွဴမယ္၊ လွဴလို႔မျဖစ္ဘူး ဆိုတဲ့ သဒၶါစိတ္နဲ႔ တြန္႔တိုစိတ္ ႏွစ္ခုဟာ လြန္ဆဲြေနခဲ့ ျပန္ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး မိုးေသာက္ယံ လည္းေရာက္လာျပီ။ အခ်ိန္လည္း ကုန္ဆံုးေတာ့မယ္။ ဒီေတာ့ပုဏၰားႀကီး စဥ္းစားတယ္။ငါ့ရဲ့ သဒၶါစိတ္နဲ႔ မစၦရိယစိတ္ ေတြဟာ ငါ့ကိုယ္တြင္းမွာ တုိက္ပဲြျဖစ္ေနတယ္။ ညဥ့္ဦးယံနဲ႔ ညဥ့္လယ္ယံလည္း ကုန္ဆံုးသြားၿပီ။ ငါ့မွာကုသိုလ္စိတ္နဲ႔ အကုသိုလ္စိတ္ လြန္ဆဲြေနတယ္။ ငါဟာတြန္႔တိုတဲ႔ အကုသိုလ္စိတ္ ကိုမ ျဖတ္ေတာက္ႏုိင္ဘူး၊ မပယ္ႏုိင္ဘူး၊ ဒါဆိုရင္ ငါဟာ အပါယ္ေပးက လြတ္ေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး။ ေတာ္ျပီကြာ... ငါလွဴမယ္ ဆိုၿပီးညဥ့္ရဲ့ ေနာက္ဆံုးယံမွာ ဆံုးျဖစ္ခ်က္ကို ယတိျပတ္ခ် လိုက္ပါေတာ့တယ္။ဒီလို ဆံုးျဖတ္ခ်က္ လည္းက်ေရာ ပုဏၰားဟာ သူ႔ရဲ့ ၀တ္ရံုကေလးကို ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ ေျခေတာ္ရင္းမွာ ပံုခ်ထားျပီး "ဇိတိေမ၊ဇိတိေမ၊ ဇိတိေမ"လုိ႔ ေၾကြးေၾကာ္ လိုက္ပါတယ္။ ငါေအာင္ျပီ၊ ငါေအာင္ျပီ၊ ငါေအာင္ျပီ လို႔ေျပာတာပါ။
ဒီအသံကို သူ႔ေဘးမွာ တရားနာ ေရာက္ရွိေနတဲ့ ပေသနဒီ ေကာသလမင္းႀကီး ၾကားသြားပါတယ္။ ဒီေတာ့ မင္းႀကီးရဲ့ စိတ္ထဲမွာ ဒီပုဏၰားဟာ တစ္စံုတစ္ခုကို ေအာင္ျမင္ ဟန္တူတယ္၊ ပုဏၰားကို ေမးၾကစမ္းလို႔ မင္းခ်င္းေတြကို ခိုင္းလိုက္တယ္။ မင္းခ်င္းေတြက သူ႔ကိုေမးေတာ့ ငါ့အတြင္းစိတ္ကို ငါေအာင္ႏိုင္လို႔ ေၾကြးေၾကာ္တာလို႔ သူ႔အျဖစ္ကို ျပန္ေျပာ လိုက္ပါတယ္။ မင္းခ်င္းေတြက ဘုရင္ကို အျဖစ္အပ်က္ အလံုးစံုကို ေလွ်ာက္တင္ေတာ့ ”အင္း..ပုဏၰားဟာ ျပဳႏုိင္ခဲတဲ့ အလွဴကို လွဴတာပဲ၊ ဒီပုဏၰား သနားပါတယ္၊ သူ႔ကိုအ၀တ္တစ္ထည္ ခ်ီးျမွင့္မွ ဆိုျပီး အ၀တ္ညိဳ တစ္ထည္ ကိုခ်ီးျမွင့္ပါတယ္။ မင္းႀကီးေပးတဲ့ ပုဆုိးကိုရတဲ့ အခါမွာလည္း ပုဏၰားဟာ သဒၶါစိတ္ကို တားမရ ႏုိင္ေတာ့ပဲ ျမတ္စြာဘုရားကို လွဴျပန္တယ္။ မင္းႀကီးက သူ႔ရဲ့ရဲရင့္တဲ့ သဒၶါစိတ္ကို အားက်လာတယ္၊ ေနာက္ထပ္ သူ႔ကို၀တ္ရံုႏွစ္ထည္ ခ်ီးျမွင့္ျပန္တယ္။ ပုဏၰားလည္း ခ်က္ခ်င္းပဲ ျမတ္စြာဘုရားကို လွဴပစ္လိုက္တယ္။ ပုဏၰားရဲ့ စိတ္ထဲမွာ ဘာဆုိဘာမွ တပ္မက္တဲ့ စိတ္မရွိေတာ့ဘူး ။မင္းႀကီးလည္း ပုဏၰားရဲ့ ရက္ေရာတဲ့ သဒၶါစိတ္ကုိ ႏွစ္သက္ေတာ္ မူတာနဲ႔ ပုဏၰားကုိ အ၀တ္အထည္ ႏွစ္ဆ တိုးေပးတယ္။ ပုဏၰားက လွဴလိုက္ မင္းႀကီးက ေပးလိုက္နဲ႔ ေနာက္ဆံုး သံုးဆယ့္ႏွစ္စံု ထိေရာက္လာတယ္။
(ဒါနဆိုတဲ့ ကုသိုလ္စိတ္ဟာ ေနာင္ဘ၀မွာ တင္မဟုတ္ဘဲ လက္ရွိဘ၀မွာတင္ အက်ိဳးေပးတာေနာ္။ ဘယ္လက္က တစ္ဆုပ္က်ဲ၊ ညာလက္က တစ္လွည္း၀င္ ဆုိသလိုပဲေနာ္)။ ဒီတစ္ခါေတာ့ ပုဏၰားရဲ့ စိတ္ထဲမယ္ ဒီပုဏၰားဟာ ရတို္င္းလွဴေန တာပဲ၊ ကုိယ့္အတြက္ ေတာင္မခ်န္ဘူးလို႔ ကဲ့ရဲ့လြတ္ေအာင္ ဒီတစ္ႀကိမ္မွာေတာ့ သူႏွင့္ပုဏၰားမ အတြက္ႏွစ္ထည္ကို ခ်န္ၿပီး က်န္တဲ့အထည္ေတြကို လွဴပစ္ျပန္ပါတယ္။ မင္းႀကီးကလည္း ခုႏွစ္ႀကိမ္ အထိေပးတယ္။ ပုဏၰားကလည္း ခုႏွစ္ႀကိမ္လံုး လွဴပစ္လိုက္တယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ေကာသလ မင္းႀကီးဟာ နန္းေတာ္က ၀တ္လဲေတာ္ သိန္းထိုက္ကမၺာလာ ကုိမင္းခ်င္းတို႔ကို သြားယူေစၿပီး ပုဏၰားကုိ ေပးျပန္တယ္။ မင္းႀကီးလုပ္ပံုက ဒီပုဏၰား တန္ဖိုးရွိတဲ့ အထည္ရရင္ျဖင့္ လွဴပါေတာ့ မလားလုိ႔ စိတ္စမ္းသလိုပါပဲ။ ပုဏၰားရဲ့ စိတ္ထဲမွာေတာ့ အဖိုးတန္ေသာ မတန္ေသာ ဘာကိုမွ ငဲ့ကြက္ျခင္း မရွိေတာ့ပါဘူး။ သိန္းထိုက္ ကမၺာလာ ကိုရေတာ့ ဒီေလာက္ တန္ဖိုးရွိတဲ့ ေကာင္းတဲ့အထည္ကို ငါ့ကိုယ့္ေပၚမွာ တင္ဖို႔ မထိုက္တန္ပါဘူး၊ ဒါျမတ္စြာဘုရား နဲ႔သာထုိက္တန္ ပါတယ္ဆုိၿပီး ျမတ္စြာဘုရား ကိန္း၀ပ္ေတာ္မူတဲ့ ဂႏၶကုဋီတိုက္ခန္း မွာအိပ္ရာ အထက္က ဗိတန္ၾကက္ လိုက္ပါတယ္။ တစ္ထည္ကိုေတာ့ သူ႔အိမ္က ရဟန္းသံဃာမ်ား ဆြမ္းလုပ္ေကၽြးရာ အရပ္မွာ အေပၚက ဗိတန္ၾကက္ပါတယ္။ ညက်ေတာ ့ေကာသလ မင္းႀကီးဟာ ျမတ္စြာဘုရား ထံပူေဇာ္ဖို ႔ၾကြလာေတာ့ ဂႏၶကုဋိတုိက္ အိပ္ရာ မ်က္ႏွာၾကက္မွာ ဗိတန္ၾကက္ထားတဲ့ အ၀တ္ကို ျမင္ပါတယ္။ အဲဒီမွာ ဒီပုဏၰားဟာ ငါၾကည္ညိဳရာ အရပ္မွာ ၾကည္ညိဳျခင္း ႐ွိတယ္လို႔ ေအာက္ေမ့ၿပီး အလြန္ႏွစ္သက္ ျပန္ပါတယ္။ မင္းႀကီးလည္း သဒၶါပီတိ အ႐ွိန္ေၾကာင့္ သဗၺစတုကၠ လို႔ေခၚတဲ့ အလွဴႀကီးကို ပုဏၰားကို ေပးပါတယ္။ (သဗၺစတုကၠ ဆုိသည္မွာ ပစၥည္းတစ္မ်ိဳးကို ေလးခုစီ ခုႏွစ္မ်ိဳး တိတိ ေပးလွဴျခင္း ကိုေခၚတယ္)
ပုဏၰားရဲ့ ဒီအလွဴဟာ ဒိ႒ဓမၼ အက်ိဳးေပးတဲ့ အလွဴပါ။ ဒီအလွဴနဲ႔ ပတ္သတ္ျပီးေတာ ့ျမတ္စြာဘုရား မိန္႔ၾကားေတာ္မူတဲ့ ၾသ၀ါဒ တစ္ခုကလည္း အလြန္ပဲမွတ္သားဖို႔ ေကာင္းပါတယ္။ ဘုရားက ဘယ္လို ေဟာသလဲ ဆုိေတာ့ ”ရဟန္းတို႔ ဒီပုဏၰားဟာ ညဥ့္ဦးယံမွာသာ ဒီလုိလွဴျခင္းကို တတ္ႏုိင္ခဲ့ရင္ အလံုးစံု တစ္ဆယ့္ေျခာက္ ခုစီျဖစ္တဲ့ ေသာဠႆက ၀တၳဳပစၥည္း တို႔ကို ဒိ႒ရမွာပဲ၊ မဇၥ်ိမ ညဥ့္လယ္ယံမွာ လွဴျဖစ္ခဲ့ရင္ ႐ွစ္ခု ခုႏွစ္လီပါတဲ့ ပစၥည္းတို႔ကို ရေပလိမ့္မည္။ လင္းအားႀကီး မိုးေသာက္ယံက်မွ သူ႔အ၀တ္ကို လွဴခဲ့လုိ႔သာ ယခုလို ေလးခုစီပါတဲ့ ပစၥည္းအလွဴ ကိုရတာ” လို႔ဆုိၿပီး ဆက္ေျပာပါတယ္။ ေကာင္းမွဳကံ၊(ေကာင္းတဲ့အလုပ္) တို႔ကိုျပဳလုပ္ တဲ့အခါ ျပဳသူဟာ သူ႔မွာပထမဆံုး ျဖစ္တဲ့စိတ္ကုိ မယုတ္မေလွ်ာ့ ေစဘဲအဲဒီစိတ္ ေပၚလာတာနဲ႔ ခ်က္ခ်င္း။ (အခ်ိန္မဆိုင္းဘဲ) ျပဳျဖစ္ေအာင္ ျပဳရမယ္။ျပဳအပ္တယ္လို႔ မိန္႔ၾကားေတာ္ မူပါတယ္။အဲဒီဘုရားေဟာ စကားေလးက မွတ္သားစရာ ေလးပါေနာ္။
လူဟာ ကုသိုလ္စိတ္ ကေလးတစ္ခ်က္ ျဖစ္ျဖစ္ရလိုက္တဲ့ အခိုက္အတန္႔မွာ စိတ္ဟာ သမာဓိ လို႔ေခၚတဲ့ တည္ျငိမ္မွဳ ၊ျငိမ္သက္မွဳ ကိုရတယ္။ အဲဒီလုိရတာနဲ႔ တၿပိဳင္နက္ သူ႔စိတ္မွာ ခ်မ္းသာသြားတယ္။ ဒါကိုသုခ လို႔ေခၚပါတယ္။ အဲဒီသုခ စိတ္ကေလး ျငိမ္သက္ၿပီး ျဖစ္ေပၚေနေတာ့ လူမွာ ၀မ္းေျမာက္ျခင္း ဆိုတဲ့ပီတိ ျဖစ္ေပၚလာ ႏုိင္ပါတယ္။ဒါေပမယ့္ ကုသိုလ္စိတ္ေၾကာင့္ ခ်မ္းသာမွဳေလး ရတုန္းရခိုက္မွာ ကုသိုလ္ကံကို ခ်က္ခ်င္း မျပဳလုိက္မိရင္ ပီတိကို မရေတာ့ဘူး။ စိတ္ဟာ ျပန္ျပီးေယာက္ယက္ ခတ္သြားတယ္။ ဒီလိုစိတ္ လွဳပ္ရွားၿပီး ခ်ီတံုခ်တံု ျဖစ္ေနတာကို က်မ္းဂန္မွာ ၀ိတက္၊ ၀ိစာရလို႔ ေခၚပါတယ္။ ၾကံစည္မွဳေတြ စိတ္ကူးမွဳေတြ ျဖစ္ေပၚၿပီး စိတ္ဟာ လွဳပ္ရွား သြားတာပါပဲ။
အဲဒီလုိမ်ိဳး DREAM ကိုယ္တိုင္လည္း ျဖစ္ဖူးပါတယ္။ ကိုယ္ကိုတုိင္ ေ၀ခဲြမရတဲ့ စိတ္ဒြိဟ ျဖစ္ေပၚမွဳေပါ့။
ဘ၀မွာ အေတြ႔အႀကံဳ ရင့္က်က္ လာတာနဲ႔ အမွ် ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူတဲ့ ဒီၾသ၀ါဒ စကားရဲ့ မွန္ကန္မွဳကို လူတိုင္းမ်က္၀ါးထင္ထင္ ေတြ႔ၾကရပါတယ္ေနာ္။ တစ္စံုတစ္ခုကုိ ျပဳလုပ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ စိတ္ထဲမွာ ကုသိုလ္စိတ္နဲ႔ ယွဥ္ၿပီး ႐ုတ္တရက္ ဖ်တ္ခနဲ စိတ္ကူးဥာဏ္ အၾကံအစည္ကေလး၊ သဒၶါစိတ္ကေလး ေပၚလာမ်ိဳးကို လူတိုင္း ခံစားမိဖူးမွာပါ။ သတိမရွိ၊သမာဓိမရွိတဲ့လူဟာအဲဒီလို ႐ုတ္တရက္ ေပၚလာတဲ့စိတ္ကို မိေအာင္ မဖမ္းႏိုင္ဘူး။ ပထမဆံုး ေပၚတဲ့ ကုသိုလ္စိတ္ ကေလးကို မမိဘဲ လြတ္သြား တဲ့အခါ လူဟာ ဧကသာဋက ပုဏၰားလို မဆံုးျဖတ္ႏိုင္ဘဲ ခ်ီတံုခ်တံု ျဖစ္တတ္ပါတယ္ ။DREAM ကိုယ္တိုင္လည္း ခ်ိတံုခ်တံု ျဖစ္ဖူးပါတယ္။သမာဓိ မတည္ျငိမ္ ပါဘူးေနာ္။ :)
ဘ၀ခရီးမွာ ျပတ္သားတဲ့ ဆံုးျဖတ္ ခ်က္ေတြကို ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ ခ်ႏိုင္ဖို႔ အထူးလုိအပ္ ပါတယ္။ ဒီလို ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ျမန္ျမန္ ခ်ႏုိင္ၿပီး မိမိရဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ မွန္ကန္ဖို႔ အတြက္ကေတာ့ စိတ္ကုိ လွဳပ္႐ွား ပ်ံ႕လြင့္ျခင္း ကင္းေအာင္ အာ႐ံု တစ္ခုတည္း အေပၚမွာ စူးစူးစိုက္စိုက္ တည္ျမဲေအာင္ သမာဓိကို ေလ့က်င့္ထား အပ္ပါတယ္။
ဆရာဆန္းလြင္၏စာအုပ္မွကိုးကားပါသည္။
ဒီလုိအၾကံ ျဖစ္ေပၚျပီးေတာ့ သူဆက္ၿပီး စဥ္းစားတယ္။ ငါဒီပုဆိုးကို လွဴလိုက္ရင္ ပုဏၰားမ ျခံဳစရာရွိေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး၊ ငါ့မွာလည္း လက္ကန္ေတာ့ တင္စရာရွိေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူးဆိုျပီး အေတြးေတြ ၀င္လာတယ္။ ဒီအေတြးေတြ ၀င္လာတာနဲ႔ ခ်က္ခ်င္း သူ႔စိတ္ဟာ တြန္႔တိုသြားျပန္တယ္။ သူေနာက္ဆံ တင္းသြားျပီကိုး။ ငဲ့ကြက္မွဳေတြက သူ႔စိတ္မွာ ျဖစ္ေပၚေနၿပီ ဆုိေတာ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ မခ်ႏိုင္ဘူး၊ စိတ္ဟာ ခ်ီတံုခ်တံုျဖစ္ျပီး ပ်ံ႕လြင့္လွဳပ္ရွား ေနပါေတာ့တယ္။ ဒီေနာက္မွာ ၾကည္ညိဳတဲ့ သဒၶါတရားေလးက ျပန္၀င္လာျပန္တယ္။ ဒီေတာ့အို... လွဴမယ္ကြာ စိတ္ျပန္ျဖစ္ လာျပန္တယ္။ လွဴမယ္ႀကံတုိင္း အားႀကီးတဲ့ တြန္႔တုိစိတ္ ၊ငဲ့ကြက္စိတ္ ေတြကေပၚလာၿပီး တားဆီးေနတဲ့ အတြက္ ပုဏၰားရဲ့ အၾကံဟာ မျဖစ္ေျမာက္ႏိုင္ ျဖစ္ေနတယ္။သဒၶါစိတ္နဲ႔ တြန္႔တိုစိတ္ဟာ လြန္ဆဲြေန တာေပါ့ေနာ္။
(တစ္ခါ တစ္ခါမွာလည္း DREAM လည္းအဲဒီလုိျဖစ္တယ္။ :) ေကာင္းတာ လုပ္တုိင္း အဖ်က္ဆိုတာ ရွိတတ္ စျမဲေလေနာ္။ ဘုရားရွင္ ကိုယ္တုိင္ေတာင္ ႀကံဳခဲ့ရတာေနာ္။) :)
ဒီလိုပ်ံ႕လြင့္တဲ့ စိတ္ေၾကာင့္ သူ႔မွာဆံုးျဖတ္ခ်က္ မက်ပဲ ညဥ့္ဦးယံ ကုန္လြန္သြား ပါေတာ့တယ္။ ညဥ့္လယ္ယံကို ေရာက္ေတာ့လည္း လွဴမယ္၊ လွဴလို႔မျဖစ္ဘူး ဆိုတဲ့ သဒၶါစိတ္နဲ႔ တြန္႔တိုစိတ္ ႏွစ္ခုဟာ လြန္ဆဲြေနခဲ့ ျပန္ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး မိုးေသာက္ယံ လည္းေရာက္လာျပီ။ အခ်ိန္လည္း ကုန္ဆံုးေတာ့မယ္။ ဒီေတာ့ပုဏၰားႀကီး စဥ္းစားတယ္။ငါ့ရဲ့ သဒၶါစိတ္နဲ႔ မစၦရိယစိတ္ ေတြဟာ ငါ့ကိုယ္တြင္းမွာ တုိက္ပဲြျဖစ္ေနတယ္။ ညဥ့္ဦးယံနဲ႔ ညဥ့္လယ္ယံလည္း ကုန္ဆံုးသြားၿပီ။ ငါ့မွာကုသိုလ္စိတ္နဲ႔ အကုသိုလ္စိတ္ လြန္ဆဲြေနတယ္။ ငါဟာတြန္႔တိုတဲ႔ အကုသိုလ္စိတ္ ကိုမ ျဖတ္ေတာက္ႏုိင္ဘူး၊ မပယ္ႏုိင္ဘူး၊ ဒါဆိုရင္ ငါဟာ အပါယ္ေပးက လြတ္ေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး။ ေတာ္ျပီကြာ... ငါလွဴမယ္ ဆိုၿပီးညဥ့္ရဲ့ ေနာက္ဆံုးယံမွာ ဆံုးျဖစ္ခ်က္ကို ယတိျပတ္ခ် လိုက္ပါေတာ့တယ္။ဒီလို ဆံုးျဖတ္ခ်က္ လည္းက်ေရာ ပုဏၰားဟာ သူ႔ရဲ့ ၀တ္ရံုကေလးကို ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ ေျခေတာ္ရင္းမွာ ပံုခ်ထားျပီး "ဇိတိေမ၊ဇိတိေမ၊ ဇိတိေမ"လုိ႔ ေၾကြးေၾကာ္ လိုက္ပါတယ္။ ငါေအာင္ျပီ၊ ငါေအာင္ျပီ၊ ငါေအာင္ျပီ လို႔ေျပာတာပါ။
ဒီအသံကို သူ႔ေဘးမွာ တရားနာ ေရာက္ရွိေနတဲ့ ပေသနဒီ ေကာသလမင္းႀကီး ၾကားသြားပါတယ္။ ဒီေတာ့ မင္းႀကီးရဲ့ စိတ္ထဲမွာ ဒီပုဏၰားဟာ တစ္စံုတစ္ခုကို ေအာင္ျမင္ ဟန္တူတယ္၊ ပုဏၰားကို ေမးၾကစမ္းလို႔ မင္းခ်င္းေတြကို ခိုင္းလိုက္တယ္။ မင္းခ်င္းေတြက သူ႔ကိုေမးေတာ့ ငါ့အတြင္းစိတ္ကို ငါေအာင္ႏိုင္လို႔ ေၾကြးေၾကာ္တာလို႔ သူ႔အျဖစ္ကို ျပန္ေျပာ လိုက္ပါတယ္။ မင္းခ်င္းေတြက ဘုရင္ကို အျဖစ္အပ်က္ အလံုးစံုကို ေလွ်ာက္တင္ေတာ့ ”အင္း..ပုဏၰားဟာ ျပဳႏုိင္ခဲတဲ့ အလွဴကို လွဴတာပဲ၊ ဒီပုဏၰား သနားပါတယ္၊ သူ႔ကိုအ၀တ္တစ္ထည္ ခ်ီးျမွင့္မွ ဆိုျပီး အ၀တ္ညိဳ တစ္ထည္ ကိုခ်ီးျမွင့္ပါတယ္။ မင္းႀကီးေပးတဲ့ ပုဆုိးကိုရတဲ့ အခါမွာလည္း ပုဏၰားဟာ သဒၶါစိတ္ကို တားမရ ႏုိင္ေတာ့ပဲ ျမတ္စြာဘုရားကို လွဴျပန္တယ္။ မင္းႀကီးက သူ႔ရဲ့ရဲရင့္တဲ့ သဒၶါစိတ္ကို အားက်လာတယ္၊ ေနာက္ထပ္ သူ႔ကို၀တ္ရံုႏွစ္ထည္ ခ်ီးျမွင့္ျပန္တယ္။ ပုဏၰားလည္း ခ်က္ခ်င္းပဲ ျမတ္စြာဘုရားကို လွဴပစ္လိုက္တယ္။ ပုဏၰားရဲ့ စိတ္ထဲမွာ ဘာဆုိဘာမွ တပ္မက္တဲ့ စိတ္မရွိေတာ့ဘူး ။မင္းႀကီးလည္း ပုဏၰားရဲ့ ရက္ေရာတဲ့ သဒၶါစိတ္ကုိ ႏွစ္သက္ေတာ္ မူတာနဲ႔ ပုဏၰားကုိ အ၀တ္အထည္ ႏွစ္ဆ တိုးေပးတယ္။ ပုဏၰားက လွဴလိုက္ မင္းႀကီးက ေပးလိုက္နဲ႔ ေနာက္ဆံုး သံုးဆယ့္ႏွစ္စံု ထိေရာက္လာတယ္။
(ဒါနဆိုတဲ့ ကုသိုလ္စိတ္ဟာ ေနာင္ဘ၀မွာ တင္မဟုတ္ဘဲ လက္ရွိဘ၀မွာတင္ အက်ိဳးေပးတာေနာ္။ ဘယ္လက္က တစ္ဆုပ္က်ဲ၊ ညာလက္က တစ္လွည္း၀င္ ဆုိသလိုပဲေနာ္)။ ဒီတစ္ခါေတာ့ ပုဏၰားရဲ့ စိတ္ထဲမယ္ ဒီပုဏၰားဟာ ရတို္င္းလွဴေန တာပဲ၊ ကုိယ့္အတြက္ ေတာင္မခ်န္ဘူးလို႔ ကဲ့ရဲ့လြတ္ေအာင္ ဒီတစ္ႀကိမ္မွာေတာ့ သူႏွင့္ပုဏၰားမ အတြက္ႏွစ္ထည္ကို ခ်န္ၿပီး က်န္တဲ့အထည္ေတြကို လွဴပစ္ျပန္ပါတယ္။ မင္းႀကီးကလည္း ခုႏွစ္ႀကိမ္ အထိေပးတယ္။ ပုဏၰားကလည္း ခုႏွစ္ႀကိမ္လံုး လွဴပစ္လိုက္တယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ေကာသလ မင္းႀကီးဟာ နန္းေတာ္က ၀တ္လဲေတာ္ သိန္းထိုက္ကမၺာလာ ကုိမင္းခ်င္းတို႔ကို သြားယူေစၿပီး ပုဏၰားကုိ ေပးျပန္တယ္။ မင္းႀကီးလုပ္ပံုက ဒီပုဏၰား တန္ဖိုးရွိတဲ့ အထည္ရရင္ျဖင့္ လွဴပါေတာ့ မလားလုိ႔ စိတ္စမ္းသလိုပါပဲ။ ပုဏၰားရဲ့ စိတ္ထဲမွာေတာ့ အဖိုးတန္ေသာ မတန္ေသာ ဘာကိုမွ ငဲ့ကြက္ျခင္း မရွိေတာ့ပါဘူး။ သိန္းထိုက္ ကမၺာလာ ကိုရေတာ့ ဒီေလာက္ တန္ဖိုးရွိတဲ့ ေကာင္းတဲ့အထည္ကို ငါ့ကိုယ့္ေပၚမွာ တင္ဖို႔ မထိုက္တန္ပါဘူး၊ ဒါျမတ္စြာဘုရား နဲ႔သာထုိက္တန္ ပါတယ္ဆုိၿပီး ျမတ္စြာဘုရား ကိန္း၀ပ္ေတာ္မူတဲ့ ဂႏၶကုဋီတိုက္ခန္း မွာအိပ္ရာ အထက္က ဗိတန္ၾကက္ လိုက္ပါတယ္။ တစ္ထည္ကိုေတာ့ သူ႔အိမ္က ရဟန္းသံဃာမ်ား ဆြမ္းလုပ္ေကၽြးရာ အရပ္မွာ အေပၚက ဗိတန္ၾကက္ပါတယ္။ ညက်ေတာ ့ေကာသလ မင္းႀကီးဟာ ျမတ္စြာဘုရား ထံပူေဇာ္ဖို ႔ၾကြလာေတာ့ ဂႏၶကုဋိတုိက္ အိပ္ရာ မ်က္ႏွာၾကက္မွာ ဗိတန္ၾကက္ထားတဲ့ အ၀တ္ကို ျမင္ပါတယ္။ အဲဒီမွာ ဒီပုဏၰားဟာ ငါၾကည္ညိဳရာ အရပ္မွာ ၾကည္ညိဳျခင္း ႐ွိတယ္လို႔ ေအာက္ေမ့ၿပီး အလြန္ႏွစ္သက္ ျပန္ပါတယ္။ မင္းႀကီးလည္း သဒၶါပီတိ အ႐ွိန္ေၾကာင့္ သဗၺစတုကၠ လို႔ေခၚတဲ့ အလွဴႀကီးကို ပုဏၰားကို ေပးပါတယ္။ (သဗၺစတုကၠ ဆုိသည္မွာ ပစၥည္းတစ္မ်ိဳးကို ေလးခုစီ ခုႏွစ္မ်ိဳး တိတိ ေပးလွဴျခင္း ကိုေခၚတယ္)
ပုဏၰားရဲ့ ဒီအလွဴဟာ ဒိ႒ဓမၼ အက်ိဳးေပးတဲ့ အလွဴပါ။ ဒီအလွဴနဲ႔ ပတ္သတ္ျပီးေတာ ့ျမတ္စြာဘုရား မိန္႔ၾကားေတာ္မူတဲ့ ၾသ၀ါဒ တစ္ခုကလည္း အလြန္ပဲမွတ္သားဖို႔ ေကာင္းပါတယ္။ ဘုရားက ဘယ္လို ေဟာသလဲ ဆုိေတာ့ ”ရဟန္းတို႔ ဒီပုဏၰားဟာ ညဥ့္ဦးယံမွာသာ ဒီလုိလွဴျခင္းကို တတ္ႏုိင္ခဲ့ရင္ အလံုးစံု တစ္ဆယ့္ေျခာက္ ခုစီျဖစ္တဲ့ ေသာဠႆက ၀တၳဳပစၥည္း တို႔ကို ဒိ႒ရမွာပဲ၊ မဇၥ်ိမ ညဥ့္လယ္ယံမွာ လွဴျဖစ္ခဲ့ရင္ ႐ွစ္ခု ခုႏွစ္လီပါတဲ့ ပစၥည္းတို႔ကို ရေပလိမ့္မည္။ လင္းအားႀကီး မိုးေသာက္ယံက်မွ သူ႔အ၀တ္ကို လွဴခဲ့လုိ႔သာ ယခုလို ေလးခုစီပါတဲ့ ပစၥည္းအလွဴ ကိုရတာ” လို႔ဆုိၿပီး ဆက္ေျပာပါတယ္။ ေကာင္းမွဳကံ၊(ေကာင္းတဲ့အလုပ္) တို႔ကိုျပဳလုပ္ တဲ့အခါ ျပဳသူဟာ သူ႔မွာပထမဆံုး ျဖစ္တဲ့စိတ္ကုိ မယုတ္မေလွ်ာ့ ေစဘဲအဲဒီစိတ္ ေပၚလာတာနဲ႔ ခ်က္ခ်င္း။ (အခ်ိန္မဆိုင္းဘဲ) ျပဳျဖစ္ေအာင္ ျပဳရမယ္။ျပဳအပ္တယ္လို႔ မိန္႔ၾကားေတာ္ မူပါတယ္။အဲဒီဘုရားေဟာ စကားေလးက မွတ္သားစရာ ေလးပါေနာ္။
လူဟာ ကုသိုလ္စိတ္ ကေလးတစ္ခ်က္ ျဖစ္ျဖစ္ရလိုက္တဲ့ အခိုက္အတန္႔မွာ စိတ္ဟာ သမာဓိ လို႔ေခၚတဲ့ တည္ျငိမ္မွဳ ၊ျငိမ္သက္မွဳ ကိုရတယ္။ အဲဒီလုိရတာနဲ႔ တၿပိဳင္နက္ သူ႔စိတ္မွာ ခ်မ္းသာသြားတယ္။ ဒါကိုသုခ လို႔ေခၚပါတယ္။ အဲဒီသုခ စိတ္ကေလး ျငိမ္သက္ၿပီး ျဖစ္ေပၚေနေတာ့ လူမွာ ၀မ္းေျမာက္ျခင္း ဆိုတဲ့ပီတိ ျဖစ္ေပၚလာ ႏုိင္ပါတယ္။ဒါေပမယ့္ ကုသိုလ္စိတ္ေၾကာင့္ ခ်မ္းသာမွဳေလး ရတုန္းရခိုက္မွာ ကုသိုလ္ကံကို ခ်က္ခ်င္း မျပဳလုိက္မိရင္ ပီတိကို မရေတာ့ဘူး။ စိတ္ဟာ ျပန္ျပီးေယာက္ယက္ ခတ္သြားတယ္။ ဒီလိုစိတ္ လွဳပ္ရွားၿပီး ခ်ီတံုခ်တံု ျဖစ္ေနတာကို က်မ္းဂန္မွာ ၀ိတက္၊ ၀ိစာရလို႔ ေခၚပါတယ္။ ၾကံစည္မွဳေတြ စိတ္ကူးမွဳေတြ ျဖစ္ေပၚၿပီး စိတ္ဟာ လွဳပ္ရွား သြားတာပါပဲ။
အဲဒီလုိမ်ိဳး DREAM ကိုယ္တိုင္လည္း ျဖစ္ဖူးပါတယ္။ ကိုယ္ကိုတုိင္ ေ၀ခဲြမရတဲ့ စိတ္ဒြိဟ ျဖစ္ေပၚမွဳေပါ့။
ဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားက ေကာင္းမွဳျပဳသူဟာ မိမိစိတ္မွာ ပထမဆံုး ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ကုသိုလ္စိတ္ ကေလးကုိ မယုတ္ေလ်ာ့ေစဘဲ ထုိခဏ၌ပင္ ျပဳျဖစ္ေအာင္ ျပဳရမယ္လုိ႔ ဆံုးမျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ဘ၀မွာ အေတြ႔အႀကံဳ ရင့္က်က္ လာတာနဲ႔ အမွ် ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူတဲ့ ဒီၾသ၀ါဒ စကားရဲ့ မွန္ကန္မွဳကို လူတိုင္းမ်က္၀ါးထင္ထင္ ေတြ႔ၾကရပါတယ္ေနာ္။ တစ္စံုတစ္ခုကုိ ျပဳလုပ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ စိတ္ထဲမွာ ကုသိုလ္စိတ္နဲ႔ ယွဥ္ၿပီး ႐ုတ္တရက္ ဖ်တ္ခနဲ စိတ္ကူးဥာဏ္ အၾကံအစည္ကေလး၊ သဒၶါစိတ္ကေလး ေပၚလာမ်ိဳးကို လူတိုင္း ခံစားမိဖူးမွာပါ။ သတိမရွိ၊သမာဓိမရွိတဲ့လူဟာအဲဒီလို ႐ုတ္တရက္ ေပၚလာတဲ့စိတ္ကို မိေအာင္ မဖမ္းႏိုင္ဘူး။ ပထမဆံုး ေပၚတဲ့ ကုသိုလ္စိတ္ ကေလးကို မမိဘဲ လြတ္သြား တဲ့အခါ လူဟာ ဧကသာဋက ပုဏၰားလို မဆံုးျဖတ္ႏိုင္ဘဲ ခ်ီတံုခ်တံု ျဖစ္တတ္ပါတယ္ ။DREAM ကိုယ္တိုင္လည္း ခ်ိတံုခ်တံု ျဖစ္ဖူးပါတယ္။သမာဓိ မတည္ျငိမ္ ပါဘူးေနာ္။ :)
ဘ၀ခရီးမွာ ျပတ္သားတဲ့ ဆံုးျဖတ္ ခ်က္ေတြကို ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ ခ်ႏိုင္ဖို႔ အထူးလုိအပ္ ပါတယ္။ ဒီလို ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ျမန္ျမန္ ခ်ႏုိင္ၿပီး မိမိရဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ မွန္ကန္ဖို႔ အတြက္ကေတာ့ စိတ္ကုိ လွဳပ္႐ွား ပ်ံ႕လြင့္ျခင္း ကင္းေအာင္ အာ႐ံု တစ္ခုတည္း အေပၚမွာ စူးစူးစိုက္စိုက္ တည္ျမဲေအာင္ သမာဓိကို ေလ့က်င့္ထား အပ္ပါတယ္။
ဆရာဆန္းလြင္၏စာအုပ္မွကိုးကားပါသည္။
ညီမေလး ေရ..
ReplyDeleteေတာ္တယ္ ကေလးက..
မွတ္သားစရာ ၊ ဗဟုသုတ ရစရာ ပို႔စ္ေလး မ်ွေ၀ေပးတဲ႔
အတြက္ေက်းဇူးပါ ခေလးေရ...
တီတီ၀ါ၀ါ
ဟုတ္ကဲ့ ခင္ဗ်ာ ၊ ၾကီဳးစားပါ့မယ္ ၊၊ ခုလိုေရးျပ ေပးတာ အက်ိဳးရွိလွပါတယ္ ၊၊
ReplyDeleteဖတ္သြား ပါတယ္။ ညီမေလး။
ReplyDeleteခုထဲက အဝတ္ေတြ ဝယ္စုထားမွေနာ္။ ဆင္းရဲသြားရင္ ဝတ္စရာမရွိမွာစုိးလို႔... :P
ReplyDeleteတန္ဖိုးရွိတဲ့ပို႔စ္ေလးပါ ညီမေလးေရ။ ေနာင္လည္း ဒီလိုမ်ိဳး အမ်ားႀကီးေရးႏိုင္ပါေစ... း)
ReplyDeleteေကာင္းေလစြ ေကာင္းေလစြ..
ReplyDeleteဤသို႔ မွတ္သားစရာ ဗဟုသုတမ်ားအား ျဖန္႔ေဝေပးေသာ ကုသိုလ္ကံ အက်ိဳးအားေၾကာင့္ ေရာက္ေလရာဘဝမွာ အပူအပင္ကင္းေသာ၊ အလႉအတန္း ရက္ေရာေသာ၊ ဝတ္စံုတစ္စံုကို တစ္ေယာက္တည္း ပိုင္ဆိုင္ရေသာ၊ ထိုတစ္စံုတည္းေသာ ဝတ္စံုကို လႉတန္းခြင့္ရေသာ.. အပ်ိဳႀကီးျဖစ္ပါေစ..
“လွဴမယ္၊ လွဴလို႔မျဖစ္ဘူး ဆိုတဲ့ သဒၶါစိတ္နဲ႔ တြန္႔တိုစိတ္ ႏွစ္ခုဟာ လြန္ဆဲြေနခဲ့ ျပန္ပါတယ္” လို႔ေတာ႔ မလုပ္နဲ႔ေနာ္.. လႉမယ္ဆို လႉသာလႉလိုက္...:P
သာဓု.. သာဓု.. သာဓု...။
:)
မွတ္သားစရာ တခုတုိးလာၿပီးေပါ့ဗ်ာ။
ReplyDeleteဒါေပမဲ့ဗ်ာ ေရးလဲေရးႏုိ္င္ပါေပ့။
က်ေနာ္ဆုိစိတ္မရွည္ဘူး၊ အတုိခ်ဳံးပဲေရးတယ္။
ေလးစားပါတယ္ဗ်ာ။
ေကာင္းတယ္ဗ်ာ ဒီလို ပို႕စ္ေလးေတြ အမ်ားၾကီး ဆက္လက္တင္နုိင္ပါေစဗ်ာ
ReplyDeletesardu sardu sardu
ReplyDeleteဒီတစ္ခါသံုးခါျပည့္ေအာင္ ေခၚသြားျပီ.
This comment has been removed by a blog administrator.
ReplyDeleteေကာင္းတယ္ညီမေရ .. မေရာက္တာၾကာေပမဲ့ ေရာက္လာတာနဲ႕ကို အက်ိဳး႐ွိသြားေစတယ္ .. ေက်းဇူးတင္တယ္ကြာ
ReplyDeleteေခါင္ေခါင္ေရ-အခုလုိမ်ားမ်ားေရးေနာ္ ဒါမွ blogger သမားေတြ နတ္ျပည္မွာထပ္ဆံုၾကမယ္
ReplyDeleteေကာင္းလင့္ေတး...ေကာင္းလင့္ေတး...ေကာင္းလင့္ေတး... :)
ReplyDelete