တီဒြင္း သမီးစိတ္ေတြ ဘာျဖစ္ေနမွန္း မသိဘူး တီဒြင္းရယ္။ တရားလည္း မနာႏုိင္၊ ဘုရားလည္း မရွစ္ခိုးႏုိင္နဲ႔ ဘာေတြျဖစ္ေနမွန္း မသိဘူး တီဒြင္းရယ္။
ကဲ.. သမီးေရ.. ဘာေတြဘယ္လုိ ျဖစ္တယ္ဆုိတာ တီဒြင္းကို ေျပာပါဦး။
မသိေတာ့ဘူး တီဒြင္းရယ္။စိတ္ေတြ ဂေယာက္ဂရက္ ျဖစ္ေနတယ္။
သမီးေလး စိတ္ျငိမ္ေအာင္ တရားေလး မွတ္ၾကည့္ပါလား သမီးရ။ တရားနာတယ္ ဆိုတာလည္း ေကာင္းပါတယ္ သမီးရယ္ ။ ဒါေပမယ့္ ငါ့သမီးေလး သံေ၀ဂဥာဏ္္နဲ႔ပဲ ေက်နပ္ေသာင္တင္ မေနနဲ႔ သမီး။ တရားထုိင္ေတာ့ စိ္တ္လည္း တည္ျငိမ္မယ္ေလ သမီးရဲ့ ။
ဘယ္လုိထုိင္ ရမွာလဲ တီဒြင္းရ။မက္မက္ကို ေျပာျပပါဦးေနာ္။ စိတ္၀င္စားလာၿပီ။
တရားမွတ္တယ္ ဆုိတာ အေတြးေတြထဲမွာ မလြင့္ေျမာေအာင္ သတိေလးနဲ႔ ေနတာကို ေျပာတာေပ့ါ သမီးေလးရ။စိတ္ကို သတိေလး ကပ္ထားရမွာ။ တီဒြင္း နားလည္သေလာက္ေလး ျပန္ေျပာျပမယ္ေနာ္။ ၀ိပႆနာ ဥာဏ္စစ္စစ္ျဖစ္ဖို႔ မဂၤဥာဏ္ ဖုိလ္ဥာဏ္ ျဖစ္ဖို႔ဆုိတာ သမီးကိုယ္တုိင္ အားထုတ္ပါမွ ရမွာသမီးရ။ျမတ္စြာဘုရားေတာင္ သူ႔ကုိ ၾကည္ညိဳမႈ လြန္ကဲေနတဲ့ ရဟန္းတစ္ပါးကုိ ဘယ္လုိဆံုးမလည္း ဆုိရင္ တရားကို မသိသေရြ႕ ငါဘုရား အစစ္ကို မျမင္ႏုိင္ဘူးတဲ့။ ကဲ သမီး ဘယ္ေလာက္ ေကာင္းလုိက္တဲ့ ဆံုးမစကားလဲေနာ္။
သြားေတာ္ေလးဆယ္ စြယ္ေတာ္ေလးဆူနဲ႔ ေရႊအဆင္းရွိတဲ့ အသေရေတာ္ဆုိတာ ဘုရားရဲ့ လကႅဏာ ေတာ္မ်ား ပဲရွိပါေသးတယ္ သမီးရယ္။ဘုရားအစစ္ မဟုတ္ေသးဘူး။ တကယ့္ဘုရားအစစ္က ေလးအသေခ်ၤနဲ႔ ကမၻာတစ္သိန္း ပါရမီျဖည့္ က်င့္ျပီးမွ ရလာတ့ဲ သေဗၺညဳတ ဥာဏ္ေတာ္ေတြပါ။
ဒီလုိပဲ တရားဆုိတာ မ်က္စိနဲ႔ ျမင္ရတဲ့ ပိ႗ကတ္ သံုးပံုက တရားအစစ္ မဟုတ္ပါဘူး၊တရားအေၾကာင္း ေရးထားတဲ့ တဆင့္ခံ စကားလံုးေတြ ပဲျဖစ္ေန ေသးတာပါ။ အဲ့ဒီပိ႗ကတ္ သံုးပံုရဲ့ ေနာက္ကြယ္က (စာလံုးေတြရဲ့ ေနာက္ကြယ္က ) အဓိပၸါယ္ကမွ တကယ့္ တရားအစစ္ပါ။ မနက္မုိးလင္းတာနဲ႔ အႏၱရယ္ကင္း ပရိတ္ေလးဖြင့္ျပီး ကိုယ့္ကိုကိုယ္ တရားအားကိုးတယ္ တရား ရွိတယ္ မထင္နဲ႔ သမီးေလး။
ဘုရားသိေစခ်င္တဲ့ ပရမတ္ တရား အစစ္ကုိ သိဖုိ႔ႀကိဳးစား တာကမွ တကယ့္တရား အစစ္ကို အားကုိးတာပါ။ ျမတ္စြာဘုရားက ေလးသေခ်ၤနဲ႔ ကမၻာတစ္သိန္း ခက္ခက္ခဲခဲ ပါရမီျဖည့္က်င့္ခဲ့တာ သတၱ၀ါေတြ အႏၱရာယ္ကင္းဖုိ႔အတြက္ေလာက္ေလး မဟုတ္ဘူး သမီးေလးရဲ့။ ဒီလုိပါပဲ သံဃာေတြ ဆုိရင္လည္း မ်က္စိနဲ႔ ျမင္ရတဲ့ အသြင္သ႑ာန္ေလာက္ပဲ သံဃာလုိ႔ထင္ျပီး အဲ့ဒီအသြင္ သ႑ာန္ေတြ ေနာက္ကြယ္က ေစာင့္ထိန္းမႈေတြ က်င့္ၾကံအား ထုတ္မႈေတြကို ျမင္ေအာင္ မၾကည့္တတ္လုိ႔ သံဃာရတနာ အေပၚမွာ ၾကည္္ညိဳမႈက တိမ္တိမ္ေလး ျဖစ္ေနၾကတာ၊ တဏွာျပတ္ေၾကာင္း တရားကိုက်င့္ျပီး ဒါမွမဟုတ္ က်င့္ဆဲ ပုဂိၢဳလ္ကို သံဃာလို႔ ေခၚတာပါ သမီးေလးေရ။ယၾတာေခ်ခ်င္ လုိ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ ကံေကာင္းခ်င္လုိ႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဘာေၾကာင့္ ျဖစ္ျဖစ္ ဘုနး္ၾကီးအျဖစ္ ဒုလႅဘ အျဖစ္ခဏေလး အ၀တ္ေျပာင္းဖို႔ အဓိက ထားေနတာထက္ ပရမတ္သံဃာ ရတနာအစစ္ျဖစ္ဖုိ႔ အဓိကထားၾက ဖုိ႔ဆုိတာလည္း လုိအပ္တာေပါ့ သမီးးရယ္။
ဘုရား တရား သံဃာ ေတြရဲ့လဏၡာ ေတြကိုပဲ တကယ့္ဘုရား တရား သံဃာေတြ လုိ႔ထင္ေနၿပီး တကယ့္ဘုရားအစစ္ တကယ့္တရားအစစ္ တကယ့္သံဃာအစစ္ကို နားမလည္နုိင္ေသးလုိ႔ပါ သမီးေလး တကယ့္ ပရမတ္ တရားကို မသိေသးရင္ ဘုရားတရား အေပၚမွာ ယံုၾကည့္ေနမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အေပၚယံ ယုံၾကည့္ေနမႈပဲျဖစ္ေနဦးမွာေလ။ ဒါေၾကာင့္လည္း မ်က္စိနဲ႔ ျမင္ရတဲ့ ဘုရားတရားသံဃာ အေပၚမွာပဲ လမ္းဆံုးမေနဘဲ တကယ့္ ဘုရား အစစ္ တရားအစစ္ သံဃာအစစ္ကို ဥာဏ္နဲ႔ ျမင္ႏုိင္ဖုိ႔ က်င့္ၾကံအား ထုတ္မႈအပိုင္းကုိ တီတီဒြင္း တရားသြား အားထုတ္တဲ့ ရိပ္သာမွာ ဆရာေတာ္က အဓိက ထားျပီး တိုက္တြန္းတာေပါ့။ ျမတ္စြာဘုရားက ေလးသေခ်ၤနဲ႔ ကမၻာတစ္သိန္း ပါရမီျဖည့္ က်င့္ခဲ့တာကလည္း အားလုံးကို ပရမတ္ အမွန္တရားကို ျမင္ေစခ်င္တဲ့ ေစသနာ နဲ႔ ကိုယ္က်ိဳးစြန္႔ အနစ္နာ ခံခဲ့တာပါ။ တီဒြင္းသြား ခဲ့တဲ့ရိပ္သာက ဆရာေတာ္ ေဟာတာေလးေတြကို သမီးေလးကို နဲနဲျခင္း ေျပာျပမယ္ေနာ္။
ကဲ.. သမီးေရ.. ဘာေတြဘယ္လုိ ျဖစ္တယ္ဆုိတာ တီဒြင္းကို ေျပာပါဦး။
မသိေတာ့ဘူး တီဒြင္းရယ္။စိတ္ေတြ ဂေယာက္ဂရက္ ျဖစ္ေနတယ္။
သမီးေလး စိတ္ျငိမ္ေအာင္ တရားေလး မွတ္ၾကည့္ပါလား သမီးရ။ တရားနာတယ္ ဆိုတာလည္း ေကာင္းပါတယ္ သမီးရယ္ ။ ဒါေပမယ့္ ငါ့သမီးေလး သံေ၀ဂဥာဏ္္နဲ႔ပဲ ေက်နပ္ေသာင္တင္ မေနနဲ႔ သမီး။ တရားထုိင္ေတာ့ စိ္တ္လည္း တည္ျငိမ္မယ္ေလ သမီးရဲ့ ။
ဘယ္လုိထုိင္ ရမွာလဲ တီဒြင္းရ။မက္မက္ကို ေျပာျပပါဦးေနာ္။ စိတ္၀င္စားလာၿပီ။
တရားမွတ္တယ္ ဆုိတာ အေတြးေတြထဲမွာ မလြင့္ေျမာေအာင္ သတိေလးနဲ႔ ေနတာကို ေျပာတာေပ့ါ သမီးေလးရ။စိတ္ကို သတိေလး ကပ္ထားရမွာ။ တီဒြင္း နားလည္သေလာက္ေလး ျပန္ေျပာျပမယ္ေနာ္။ ၀ိပႆနာ ဥာဏ္စစ္စစ္ျဖစ္ဖို႔ မဂၤဥာဏ္ ဖုိလ္ဥာဏ္ ျဖစ္ဖို႔ဆုိတာ သမီးကိုယ္တုိင္ အားထုတ္ပါမွ ရမွာသမီးရ။ျမတ္စြာဘုရားေတာင္ သူ႔ကုိ ၾကည္ညိဳမႈ လြန္ကဲေနတဲ့ ရဟန္းတစ္ပါးကုိ ဘယ္လုိဆံုးမလည္း ဆုိရင္ တရားကို မသိသေရြ႕ ငါဘုရား အစစ္ကို မျမင္ႏုိင္ဘူးတဲ့။ ကဲ သမီး ဘယ္ေလာက္ ေကာင္းလုိက္တဲ့ ဆံုးမစကားလဲေနာ္။
သြားေတာ္ေလးဆယ္ စြယ္ေတာ္ေလးဆူနဲ႔ ေရႊအဆင္းရွိတဲ့ အသေရေတာ္ဆုိတာ ဘုရားရဲ့ လကႅဏာ ေတာ္မ်ား ပဲရွိပါေသးတယ္ သမီးရယ္။ဘုရားအစစ္ မဟုတ္ေသးဘူး။ တကယ့္ဘုရားအစစ္က ေလးအသေခ်ၤနဲ႔ ကမၻာတစ္သိန္း ပါရမီျဖည့္ က်င့္ျပီးမွ ရလာတ့ဲ သေဗၺညဳတ ဥာဏ္ေတာ္ေတြပါ။
ဒီလုိပဲ တရားဆုိတာ မ်က္စိနဲ႔ ျမင္ရတဲ့ ပိ႗ကတ္ သံုးပံုက တရားအစစ္ မဟုတ္ပါဘူး၊တရားအေၾကာင္း ေရးထားတဲ့ တဆင့္ခံ စကားလံုးေတြ ပဲျဖစ္ေန ေသးတာပါ။ အဲ့ဒီပိ႗ကတ္ သံုးပံုရဲ့ ေနာက္ကြယ္က (စာလံုးေတြရဲ့ ေနာက္ကြယ္က ) အဓိပၸါယ္ကမွ တကယ့္ တရားအစစ္ပါ။ မနက္မုိးလင္းတာနဲ႔ အႏၱရယ္ကင္း ပရိတ္ေလးဖြင့္ျပီး ကိုယ့္ကိုကိုယ္ တရားအားကိုးတယ္ တရား ရွိတယ္ မထင္နဲ႔ သမီးေလး။
ဘုရားသိေစခ်င္တဲ့ ပရမတ္ တရား အစစ္ကုိ သိဖုိ႔ႀကိဳးစား တာကမွ တကယ့္တရား အစစ္ကို အားကုိးတာပါ။ ျမတ္စြာဘုရားက ေလးသေခ်ၤနဲ႔ ကမၻာတစ္သိန္း ခက္ခက္ခဲခဲ ပါရမီျဖည့္က်င့္ခဲ့တာ သတၱ၀ါေတြ အႏၱရာယ္ကင္းဖုိ႔အတြက္ေလာက္ေလး မဟုတ္ဘူး သမီးေလးရဲ့။ ဒီလုိပါပဲ သံဃာေတြ ဆုိရင္လည္း မ်က္စိနဲ႔ ျမင္ရတဲ့ အသြင္သ႑ာန္ေလာက္ပဲ သံဃာလုိ႔ထင္ျပီး အဲ့ဒီအသြင္ သ႑ာန္ေတြ ေနာက္ကြယ္က ေစာင့္ထိန္းမႈေတြ က်င့္ၾကံအား ထုတ္မႈေတြကို ျမင္ေအာင္ မၾကည့္တတ္လုိ႔ သံဃာရတနာ အေပၚမွာ ၾကည္္ညိဳမႈက တိမ္တိမ္ေလး ျဖစ္ေနၾကတာ၊ တဏွာျပတ္ေၾကာင္း တရားကိုက်င့္ျပီး ဒါမွမဟုတ္ က်င့္ဆဲ ပုဂိၢဳလ္ကို သံဃာလို႔ ေခၚတာပါ သမီးေလးေရ။ယၾတာေခ်ခ်င္ လုိ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ ကံေကာင္းခ်င္လုိ႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဘာေၾကာင့္ ျဖစ္ျဖစ္ ဘုနး္ၾကီးအျဖစ္ ဒုလႅဘ အျဖစ္ခဏေလး အ၀တ္ေျပာင္းဖို႔ အဓိက ထားေနတာထက္ ပရမတ္သံဃာ ရတနာအစစ္ျဖစ္ဖုိ႔ အဓိကထားၾက ဖုိ႔ဆုိတာလည္း လုိအပ္တာေပါ့ သမီးးရယ္။
ဘုရား တရား သံဃာ ေတြရဲ့လဏၡာ ေတြကိုပဲ တကယ့္ဘုရား တရား သံဃာေတြ လုိ႔ထင္ေနၿပီး တကယ့္ဘုရားအစစ္ တကယ့္တရားအစစ္ တကယ့္သံဃာအစစ္ကို နားမလည္နုိင္ေသးလုိ႔ပါ သမီးေလး တကယ့္ ပရမတ္ တရားကို မသိေသးရင္ ဘုရားတရား အေပၚမွာ ယံုၾကည့္ေနမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အေပၚယံ ယုံၾကည့္ေနမႈပဲျဖစ္ေနဦးမွာေလ။ ဒါေၾကာင့္လည္း မ်က္စိနဲ႔ ျမင္ရတဲ့ ဘုရားတရားသံဃာ အေပၚမွာပဲ လမ္းဆံုးမေနဘဲ တကယ့္ ဘုရား အစစ္ တရားအစစ္ သံဃာအစစ္ကို ဥာဏ္နဲ႔ ျမင္ႏုိင္ဖုိ႔ က်င့္ၾကံအား ထုတ္မႈအပိုင္းကုိ တီတီဒြင္း တရားသြား အားထုတ္တဲ့ ရိပ္သာမွာ ဆရာေတာ္က အဓိက ထားျပီး တိုက္တြန္းတာေပါ့။ ျမတ္စြာဘုရားက ေလးသေခ်ၤနဲ႔ ကမၻာတစ္သိန္း ပါရမီျဖည့္ က်င့္ခဲ့တာကလည္း အားလုံးကို ပရမတ္ အမွန္တရားကို ျမင္ေစခ်င္တဲ့ ေစသနာ နဲ႔ ကိုယ္က်ိဳးစြန္႔ အနစ္နာ ခံခဲ့တာပါ။ တီဒြင္းသြား ခဲ့တဲ့ရိပ္သာက ဆရာေတာ္ ေဟာတာေလးေတြကို သမီးေလးကို နဲနဲျခင္း ေျပာျပမယ္ေနာ္။
တရားအား ထုတ္တယ္ဆုိတာ စိတ္ရဲ့ အလုပ္ပဲ သမီးေလးေရ။ဘာပဲလုပ္ေန လုပ္ေန ၀ိပသနာသတိနဲ႔ အမွန္တရားကို သိေနရင္ တရားအား ထုတ္ေနတာပဲေပါ့။လူက မ်က္စိမွတ္ ထုိင္ျပီးေတာ့ စိတ္က ၀ိပသနာ သတိလြတ္ေနရင္ အမွန္တရားကို သိတဲ့ဥာဏ္ မပါရင္ တရားထုိင္တယ္လို႔ ေျပာလုိ႔ မရဘူး သမီီးေလး။ ျမတ္စြာဘုရားက ကမၼ႒ာန္း တရားပြားမ်ား အားထုတ္ရာမွာ ရပ္၊ သြား၊ ထုိင၊္ ေလ်ာင္း ဆုိတဲ့ ကၠုရိယာ ပုတ္ေလးမ်ိဳးလံုးနဲ႔ အားထုတ္လို႔ ရတယ္လုိ႔ေျပာခဲ့တာပဲ။ဘုရားစင္ေရွ႕ မ်က္စိမွိတ္ ထုိင္ျပီး အားထုတ္ေနမွ ရတာမဟုတ္ဘူးေလ။
ေတာထဲ ေတာင္ထဲသြား တရားရွာမွ တရားရတာ မဟုတ္ဘူးေလ၊ ေန႔စဥ္ လူေနမႈ ဘ၀ေလးမွာပဲ က်င့္လို႔ ရပါတယ္။တရားအားထုတ္ တယ္ဆုိတာ သြားေနရင္း လာေနရင္းျဖစ္ျဖစ္၊ လုပ္ေနကိုင္ေနရင္း ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေျပာေနဆုိေန ရင္းပဲျဖစ္ျဖစ္ ေနမေကာ္ိ႔ အိပ္ယာထဲမွာလွဲေနရတဲ့ အခ်ိန္ပဲျဖစ္ျဖစ္ တစ္ခုခု တစ္ေယာက္ေယာက္ တစ္ခ်ိန္ခိ်န္ တစ္ေနရာရာေတြမဟုတ္တဲ့ ဘာမ် ျဖစ္ေနတာ မဟုတ္ပဲ ျဖစ္ရံုေလး ျဖစ္ေနတဲ့ ပရမတ္ အမွန္တရားကို ဆင္ျခင္လက္ခံ ၿပီးေနတာ(အမွန္ကို အမွန္အတုိင္း သိေနတာ) ဟာတရားနဲ႔ ေနတာပဲေပါ့။
နားရႈပ္သြားလား သမီးေလး။ႀကားေနၾကစကား မဟုတ္လုိ႔ ဟုတ္မွဟုတ္ ရဲ့ လားလုိ႔ သံသယမ၀င္နဲ႔ သမီးေလး အရင္က တီဒြင္းတုိ႔ သမီးေလးတို႔ ၾကားဖူးသလုိ "ျဖစ္ျပီးပ်က္"ေနတာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဘာမွျဖစ္ေနတာ မဟုတ္ပဲ ျဖစ္ရံုေလး ျဖစ္ေနတာဆုိျပီး ဆရာေတာ္ ကပိုၿပီး အရင္းအျမစ္က်က် ေဟာေျပာလုိက္ေတာ့ သမီးေလး မ်က္စိလည္ သြားတာေပါ့။
တစ္ခုခု ျဖစ္ျပီးမွ ပ်က္သြားတယ္ လုိ႔ထင္ေနရင္ မပ်က္ခင္ေလး အထိေတာ့ ရွိေနတယ္ ခုိင္ျမဲေနတယ္ထင္ၿပီး သာယာေနဦးမွာပဲ ၊ ျငိတြယ္ေနဦး မွာပဲေလ။ တကယ့္ခႏၱာ ငါးပါးစစ္စစ္က ဘာေတြ ညာေတြ အျဖစ္ ျဖစ္ သြားတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ ျဖစ္တယ္ ဆုိရံုုေလး ျဖစ္သြားတာ။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာေတာ္က အျဖစ္ကို လက္မခံခုိင္းတာ။ ညာျဖစ္တယ္ ညာျဖစ္တယ္။
ဘာစိတ္ ညာစိတ္ ရွိတယ္ထင္ျပီး လက္ခံေနတာကိုက သမုဒယ သစၥာ ငါနာတယ္ဆုိၿပီး နာတာ ျဖစ္ေနတယ္ ထင္တာက အ၀ိဇၹာ ငါ ရွိတယ္ဆိုတဲ့သကၠာယ ဒိဌိ နာတာေလး ျမဲေနတယ္ ထင္တာက သႆတ ဒိဌိျဖစ္ေနၿပီး နာတယ္လုိ႔ ထင္ရေလာက္ေအာင္ တင္းမာတဲ့ သေဘာေလး(ပထ၀ီဓာတ္)လြန္ကဲ ေဖာက္ျပန္ေန တာပဲရွိပါတယ္သ မီးေလး။ျဖစ္ကာ မတၱျဖစ္ ေနတဲ့ သေဘာေလး သက္သက္အေနနဲ႔ ပဲရွိတာပါ။ ဘာေတြ ညာေတြ ဘာစိတ္ ညာစိတ္ ေတြ ျဖစ္ေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။
စိတ္ဆိုတာက ပညတ္၊ စိတ္ရဲ့ အမွန္တရားက ခႏၱာငါးပါး ပရမတ္ပါ။ တကယ္ေတာ့ အရာအလံုးဟာ ဓာတ္ၾကီးေလးပါးနဲ႔ ဖြဲစည္းထား တာျဖစ္ျပီး သူ႔သေဘာ သူေဆာင္ေနတာပါ။ တရားထိုင္ တဲ့အခါ ဓာတ္ႀကီးေလးပါး ေဖာက္ျပန္မႈ အာရံုကုိ ဖမ္းယူေနတဲ့ (၀ိဥာဏကၡႏၶာ) နာတယ္လုိ႔ ထင္ေနတဲ့ အ၀ိဇၨာ(သခၤါရကၡႏၶာ) နာတာပဲလုိ႔ မွတ္သားေနတဲ့ (သညကၡႏၶာ)၊ မေကာင္းဘူးလုိ႔ ခံစားေနတဲ့ ေ၀ဒနာကၡႏၶာ) မေနာအၾကည္ ဆုိတဲ့ေဖာက္ျပန္မႈ (ရႈပကၡႏၶာ) ဒီလို အ၀ိဇၨာ ေရာေနတဲ့ ခႏၶာငါးပါးေပါင္း ေပၚေနတာပဲ ရွိတာပါ။ နာတယ္ ဆိုတာဘာလဲ ရွာလို႔ မရပါဘူး။ ေပၚလာတဲ့ စိတ္ေလးကိုပဲ အမွန္ျမင္(၀ိဇၨာဥာဏ္) နဲ႔ ယံုၾကည္ဆင္ျခင္ ေပးျခင္းအားျဖင့္ ဘာျဖစ္တယ္ ညာျဖစ္တယ္ ထင္ေနတဲ့ အ၀ိဇၨာနဲ႔ ျငိတြယ္တဲ့ တဏွာကို ပယ္ႏုိင္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားခုိင္းတာ။ အ၀ိဇၨာ တဏွာ ျဖစ္ေၾကာမရွည္ဖုိ႔ ၀ိဇၨာဥာဏ္နဲ႔ ဆင္ျခင္ခိုင္းတာ ဘာျဖစ္တယ္ ညာျဖစ္တယ္ ဆိုတာသိဖုိ႔ကို အနည္းဆံုး တစ္စကၠန္႔ေတာ့ ၾကာတယ္မလား၊ အဲ့ဒီစကၠန္႔ အတြင္းမွာကို တကယ့္ရုပ္စစ္စစ္ တကယ့္စိတ္စစ္စစ္က ကုေဋေပါငး္မ်ားစြာ ျဖစ္ခ်ဳပ္သြားၿပီ ။
သမီးေလး သိလုိက္တယ္ဆုိတာ အစြဲသိ အမွားသိေတြပါ။ ျဖစ္ခ်ဳပ္ သြားတဲ့ႏွဳန္းက အရမ္းကုိ ျမန္ဆန္လြန္းၿပီး အတိတ္က အ၀ိဇၨာ တဏွာကံ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အသစ္အသစ္ေလးေတြ တရစပ္ အစားထုိး ေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ တဆက္တည္းထင္ျပီး ဘာျဖစ္တယ္ ညာျဖစ္တယ္ဆုိၿပီး အစြဲသိေတြကို ဆုပ္ကိုင္ထားလို႔ အဲဒီအစြဲသိ ေတြေနာက္က ကိေလသာေတြ ေတာက္ေလွ်ာက္လိုက္ ေနေတာ့တာေပါ့။
ခႏၶာရွိရင္ ေ၀ဒနာ ရွိတယ္ဆုိတာ နာတဲ့ က်ဥ္တဲ့ ေညာင္းတဲ့ ကိုက္တဲ့ အၾကမ္းစား ေ၀ဒနာ ေတြကို ေျပာတာမဟုတ္ဘူးေနာ္။ နာတယ္ က်ဥ္တယ္ လို႔ ထင္ေနတာ ကိုကအမွားသိ။ တကယ့္ရုပ္ခႏၶာက (ရုပ္ပရမတ္က) အေကာင္အထည္ႀကီး အေနနဲ႔ အတံုးလိုက္ အတစ္လိုက္ ရွိေနတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ ပူတယ္ ေအးတယ္လုိ႔ ထင္ရေလာက္ေအာင္ ေဖာက္ျပန္ေနတဲ့ သေဘာ၊ မာတယ္ ေပ်ာ့တယ္လို႔ ထင္ရေလာက္ေအာင္ ေဖာက္ျပန္ေနတဲ့ သေဘာ၊ ျငိမ္တယ္ လႈပ္တယ္လို႔ ထင္ရေလာက္ေအာင္ ေဖာက္ျပန္ေန တဲ့သေဘာ ယိုစီးတယ္ ဖဲြ႔စည္းတယ္လုိ႔ ထင္ရေလာက္ေအာင္ ေဖာက္ျပန္ေနတဲ့ သေဘာ ဒီလုိ သေဘာတရား ေလးေတြ (ဓာတ္ၾကီးေလးပါး)က ေပါင္းစည္းလုိက္ ေဖာက္ျပန္လုိက္ ျပိဳကြဲလုိက္ ေဖာက္ျပန္လုိက္နဲ႔ ေဖာက္ျပန္ရံုေလး သက္သက္ေလး ေဖာက္ျပန္ေနတာ။ မျပတ္တရစပ္ ျဖစ္ခ်ဳပ္တာ။ သေဘာေလးေပၚၿပီး သေဘာေလး ျဖစ္ခ်ဳပ္သြားတာ။ မ်က္စိတစ္မွိတ္ အတြင္းမွာကို အၾကိမ္ေပါင္းကုေဋ၅000ေက်ာ္ ၆000နွဳန္းနဲ႔ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ေနတာ။
တကယ္ေတာ့ စြမ္းအင္သတၱိ အသစ္အသစ္ ေလးေတြက တရစပ္္ အစားထုိးၿပီး တရစပ္ခ်ဳပ္ ေပ်ာက္ေနတာ အဲ့လုိဓာတ္ၾကီးေလးပါး ေဖာက္ျပန္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ရံုေလး ျဖစ္္ေနတဲ့ သေဘာပရမတ္ ေ၀ဒနာေတြက အဆက္မျပတ္ကို ေပၚေနတာ နာမွွက်ဥ္မွ ေ၀ဒနာျဖစ္တာ မဟုတ္ဘူးေလ သမီး၊ အစကတည္းက အသစ္အသစ္ေသာ ေ၀ဒနာေတြ မျပတ္ရွိေနတာ မသိေတာ့ ေ၀ဒနာ အၾကမ္းစား ၾကီးေတြကို လက္ခံထားျပီး ခံႏုိင္ရည္မရွိ ျဖစ္ေနၾကတာ။ အစကတည္းက ေကာင္းေနတယ္ ထင္ထားလုိ႔ အဆိုးၾကံဳရမွာ ေၾကာက္ေနတာ။
ေကာင္းေနတာ မရွိမွန္း သိရင္ ဆုိးမွွာလည္း ပူေနစရာ မရွိေတာ့ဘူး။ ရွင္ေနတယ္ထင္လုိ႔ ေသရမွာ ေၾကာက္ေနတာ၊ (အစကတည္းက တရစပ္ကို ေသပြဲ၀င္ေနတာ) ရွင္ေနတယ္ဆိုတာ တကယ္မရွိ မွန္းသိရင္ ေသရမွာ ေၾကာက္စရာ မလိုေတာ့ဘူး။ တရားေၾကာင့္ ရဲရင့္လာတယ္ဆုိတာ တရားက တစ္ခုခုၾကီး အေနနဲ႔ (တန္ခိုးရွႈင္ တစ္ေယာက္လိုမ်ိဳး) ကိုယ့္ကို အကာအကြယ္ ေပးေနတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘူးေလ။အမွန္ကို သိတာတရားပဲ။ အမွန္ကို အမွန္အတုိင္း ျမင္လာတာ အရွိကို အရွိအတုိင္း လက္ခံလာႏုိ္င္တာ ေၾကာက္စရာ မရွိတာကို သိၿပီး မေၾကာက္တတ္ တဲ့စိတ္ဟာ ရဲရင့္တဲ့ စိတ္ပဲ သမီးေလး။ လုိခ်င္စရာ မရွိတာကို သိၿပီး မလိုခ်င္တဲ့ စိတ္ဟာ ျပီးျပည့္ စံုတဲ့ စိတ္ပဲသမီးေလး။
ကဲ... သမီးေလး ဖုန္းလာေနတယ္... တီဒြင္း ဖုန္းေျပာလုိက္ ဦးမယ္ေနာ္။ ျပီးမွ သမီးေလးကို ဆက္ေျပာမယ္။ နားေထာင္ေနာ္။ အာ၀ါး မက္မက္ေလးေရ။ မက္မက္ေလး စိတ္၏ခ်မ္းသာ ျခင္းနဲ႔ ျပည့္စံုပါေစကြယ္။ စိတ္မညစ္နဲ႔ေနာ္။ တီဒြင္းမနက္ျဖန္မွ ဆက္ေျပာျပ ေပးမယ္ေနာ္။ အာ၀ါးးးးးးးး
ေတာထဲ ေတာင္ထဲသြား တရားရွာမွ တရားရတာ မဟုတ္ဘူးေလ၊ ေန႔စဥ္ လူေနမႈ ဘ၀ေလးမွာပဲ က်င့္လို႔ ရပါတယ္။တရားအားထုတ္ တယ္ဆုိတာ သြားေနရင္း လာေနရင္းျဖစ္ျဖစ္၊ လုပ္ေနကိုင္ေနရင္း ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေျပာေနဆုိေန ရင္းပဲျဖစ္ျဖစ္ ေနမေကာ္ိ႔ အိပ္ယာထဲမွာလွဲေနရတဲ့ အခ်ိန္ပဲျဖစ္ျဖစ္ တစ္ခုခု တစ္ေယာက္ေယာက္ တစ္ခ်ိန္ခိ်န္ တစ္ေနရာရာေတြမဟုတ္တဲ့ ဘာမ် ျဖစ္ေနတာ မဟုတ္ပဲ ျဖစ္ရံုေလး ျဖစ္ေနတဲ့ ပရမတ္ အမွန္တရားကို ဆင္ျခင္လက္ခံ ၿပီးေနတာ(အမွန္ကို အမွန္အတုိင္း သိေနတာ) ဟာတရားနဲ႔ ေနတာပဲေပါ့။
နားရႈပ္သြားလား သမီးေလး။ႀကားေနၾကစကား မဟုတ္လုိ႔ ဟုတ္မွဟုတ္ ရဲ့ လားလုိ႔ သံသယမ၀င္နဲ႔ သမီးေလး အရင္က တီဒြင္းတုိ႔ သမီးေလးတို႔ ၾကားဖူးသလုိ "ျဖစ္ျပီးပ်က္"ေနတာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဘာမွျဖစ္ေနတာ မဟုတ္ပဲ ျဖစ္ရံုေလး ျဖစ္ေနတာဆုိျပီး ဆရာေတာ္ ကပိုၿပီး အရင္းအျမစ္က်က် ေဟာေျပာလုိက္ေတာ့ သမီးေလး မ်က္စိလည္ သြားတာေပါ့။
တစ္ခုခု ျဖစ္ျပီးမွ ပ်က္သြားတယ္ လုိ႔ထင္ေနရင္ မပ်က္ခင္ေလး အထိေတာ့ ရွိေနတယ္ ခုိင္ျမဲေနတယ္ထင္ၿပီး သာယာေနဦးမွာပဲ ၊ ျငိတြယ္ေနဦး မွာပဲေလ။ တကယ့္ခႏၱာ ငါးပါးစစ္စစ္က ဘာေတြ ညာေတြ အျဖစ္ ျဖစ္ သြားတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ ျဖစ္တယ္ ဆုိရံုုေလး ျဖစ္သြားတာ။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာေတာ္က အျဖစ္ကို လက္မခံခုိင္းတာ။ ညာျဖစ္တယ္ ညာျဖစ္တယ္။
ဘာစိတ္ ညာစိတ္ ရွိတယ္ထင္ျပီး လက္ခံေနတာကိုက သမုဒယ သစၥာ ငါနာတယ္ဆုိၿပီး နာတာ ျဖစ္ေနတယ္ ထင္တာက အ၀ိဇၹာ ငါ ရွိတယ္ဆိုတဲ့သကၠာယ ဒိဌိ နာတာေလး ျမဲေနတယ္ ထင္တာက သႆတ ဒိဌိျဖစ္ေနၿပီး နာတယ္လုိ႔ ထင္ရေလာက္ေအာင္ တင္းမာတဲ့ သေဘာေလး(ပထ၀ီဓာတ္)လြန္ကဲ ေဖာက္ျပန္ေန တာပဲရွိပါတယ္သ မီးေလး။ျဖစ္ကာ မတၱျဖစ္ ေနတဲ့ သေဘာေလး သက္သက္အေနနဲ႔ ပဲရွိတာပါ။ ဘာေတြ ညာေတြ ဘာစိတ္ ညာစိတ္ ေတြ ျဖစ္ေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။
စိတ္ဆိုတာက ပညတ္၊ စိတ္ရဲ့ အမွန္တရားက ခႏၱာငါးပါး ပရမတ္ပါ။ တကယ္ေတာ့ အရာအလံုးဟာ ဓာတ္ၾကီးေလးပါးနဲ႔ ဖြဲစည္းထား တာျဖစ္ျပီး သူ႔သေဘာ သူေဆာင္ေနတာပါ။ တရားထိုင္ တဲ့အခါ ဓာတ္ႀကီးေလးပါး ေဖာက္ျပန္မႈ အာရံုကုိ ဖမ္းယူေနတဲ့ (၀ိဥာဏကၡႏၶာ) နာတယ္လုိ႔ ထင္ေနတဲ့ အ၀ိဇၨာ(သခၤါရကၡႏၶာ) နာတာပဲလုိ႔ မွတ္သားေနတဲ့ (သညကၡႏၶာ)၊ မေကာင္းဘူးလုိ႔ ခံစားေနတဲ့ ေ၀ဒနာကၡႏၶာ) မေနာအၾကည္ ဆုိတဲ့ေဖာက္ျပန္မႈ (ရႈပကၡႏၶာ) ဒီလို အ၀ိဇၨာ ေရာေနတဲ့ ခႏၶာငါးပါးေပါင္း ေပၚေနတာပဲ ရွိတာပါ။ နာတယ္ ဆိုတာဘာလဲ ရွာလို႔ မရပါဘူး။ ေပၚလာတဲ့ စိတ္ေလးကိုပဲ အမွန္ျမင္(၀ိဇၨာဥာဏ္) နဲ႔ ယံုၾကည္ဆင္ျခင္ ေပးျခင္းအားျဖင့္ ဘာျဖစ္တယ္ ညာျဖစ္တယ္ ထင္ေနတဲ့ အ၀ိဇၨာနဲ႔ ျငိတြယ္တဲ့ တဏွာကို ပယ္ႏုိင္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားခုိင္းတာ။ အ၀ိဇၨာ တဏွာ ျဖစ္ေၾကာမရွည္ဖုိ႔ ၀ိဇၨာဥာဏ္နဲ႔ ဆင္ျခင္ခိုင္းတာ ဘာျဖစ္တယ္ ညာျဖစ္တယ္ ဆိုတာသိဖုိ႔ကို အနည္းဆံုး တစ္စကၠန္႔ေတာ့ ၾကာတယ္မလား၊ အဲ့ဒီစကၠန္႔ အတြင္းမွာကို တကယ့္ရုပ္စစ္စစ္ တကယ့္စိတ္စစ္စစ္က ကုေဋေပါငး္မ်ားစြာ ျဖစ္ခ်ဳပ္သြားၿပီ ။
သမီးေလး သိလုိက္တယ္ဆုိတာ အစြဲသိ အမွားသိေတြပါ။ ျဖစ္ခ်ဳပ္ သြားတဲ့ႏွဳန္းက အရမ္းကုိ ျမန္ဆန္လြန္းၿပီး အတိတ္က အ၀ိဇၨာ တဏွာကံ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အသစ္အသစ္ေလးေတြ တရစပ္ အစားထုိး ေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ တဆက္တည္းထင္ျပီး ဘာျဖစ္တယ္ ညာျဖစ္တယ္ဆုိၿပီး အစြဲသိေတြကို ဆုပ္ကိုင္ထားလို႔ အဲဒီအစြဲသိ ေတြေနာက္က ကိေလသာေတြ ေတာက္ေလွ်ာက္လိုက္ ေနေတာ့တာေပါ့။
ခႏၶာရွိရင္ ေ၀ဒနာ ရွိတယ္ဆုိတာ နာတဲ့ က်ဥ္တဲ့ ေညာင္းတဲ့ ကိုက္တဲ့ အၾကမ္းစား ေ၀ဒနာ ေတြကို ေျပာတာမဟုတ္ဘူးေနာ္။ နာတယ္ က်ဥ္တယ္ လို႔ ထင္ေနတာ ကိုကအမွားသိ။ တကယ့္ရုပ္ခႏၶာက (ရုပ္ပရမတ္က) အေကာင္အထည္ႀကီး အေနနဲ႔ အတံုးလိုက္ အတစ္လိုက္ ရွိေနတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ ပူတယ္ ေအးတယ္လုိ႔ ထင္ရေလာက္ေအာင္ ေဖာက္ျပန္ေနတဲ့ သေဘာ၊ မာတယ္ ေပ်ာ့တယ္လို႔ ထင္ရေလာက္ေအာင္ ေဖာက္ျပန္ေနတဲ့ သေဘာ၊ ျငိမ္တယ္ လႈပ္တယ္လို႔ ထင္ရေလာက္ေအာင္ ေဖာက္ျပန္ေန တဲ့သေဘာ ယိုစီးတယ္ ဖဲြ႔စည္းတယ္လုိ႔ ထင္ရေလာက္ေအာင္ ေဖာက္ျပန္ေနတဲ့ သေဘာ ဒီလုိ သေဘာတရား ေလးေတြ (ဓာတ္ၾကီးေလးပါး)က ေပါင္းစည္းလုိက္ ေဖာက္ျပန္လုိက္ ျပိဳကြဲလုိက္ ေဖာက္ျပန္လုိက္နဲ႔ ေဖာက္ျပန္ရံုေလး သက္သက္ေလး ေဖာက္ျပန္ေနတာ။ မျပတ္တရစပ္ ျဖစ္ခ်ဳပ္တာ။ သေဘာေလးေပၚၿပီး သေဘာေလး ျဖစ္ခ်ဳပ္သြားတာ။ မ်က္စိတစ္မွိတ္ အတြင္းမွာကို အၾကိမ္ေပါင္းကုေဋ၅000ေက်ာ္ ၆000နွဳန္းနဲ႔ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ေနတာ။
တကယ္ေတာ့ စြမ္းအင္သတၱိ အသစ္အသစ္ ေလးေတြက တရစပ္္ အစားထုိးၿပီး တရစပ္ခ်ဳပ္ ေပ်ာက္ေနတာ အဲ့လုိဓာတ္ၾကီးေလးပါး ေဖာက္ျပန္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ရံုေလး ျဖစ္္ေနတဲ့ သေဘာပရမတ္ ေ၀ဒနာေတြက အဆက္မျပတ္ကို ေပၚေနတာ နာမွွက်ဥ္မွ ေ၀ဒနာျဖစ္တာ မဟုတ္ဘူးေလ သမီး၊ အစကတည္းက အသစ္အသစ္ေသာ ေ၀ဒနာေတြ မျပတ္ရွိေနတာ မသိေတာ့ ေ၀ဒနာ အၾကမ္းစား ၾကီးေတြကို လက္ခံထားျပီး ခံႏုိင္ရည္မရွိ ျဖစ္ေနၾကတာ။ အစကတည္းက ေကာင္းေနတယ္ ထင္ထားလုိ႔ အဆိုးၾကံဳရမွာ ေၾကာက္ေနတာ။
ေကာင္းေနတာ မရွိမွန္း သိရင္ ဆုိးမွွာလည္း ပူေနစရာ မရွိေတာ့ဘူး။ ရွင္ေနတယ္ထင္လုိ႔ ေသရမွာ ေၾကာက္ေနတာ၊ (အစကတည္းက တရစပ္ကို ေသပြဲ၀င္ေနတာ) ရွင္ေနတယ္ဆိုတာ တကယ္မရွိ မွန္းသိရင္ ေသရမွာ ေၾကာက္စရာ မလိုေတာ့ဘူး။ တရားေၾကာင့္ ရဲရင့္လာတယ္ဆုိတာ တရားက တစ္ခုခုၾကီး အေနနဲ႔ (တန္ခိုးရွႈင္ တစ္ေယာက္လိုမ်ိဳး) ကိုယ့္ကို အကာအကြယ္ ေပးေနတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘူးေလ။အမွန္ကို သိတာတရားပဲ။ အမွန္ကို အမွန္အတုိင္း ျမင္လာတာ အရွိကို အရွိအတုိင္း လက္ခံလာႏုိ္င္တာ ေၾကာက္စရာ မရွိတာကို သိၿပီး မေၾကာက္တတ္ တဲ့စိတ္ဟာ ရဲရင့္တဲ့ စိတ္ပဲ သမီးေလး။ လုိခ်င္စရာ မရွိတာကို သိၿပီး မလိုခ်င္တဲ့ စိတ္ဟာ ျပီးျပည့္ စံုတဲ့ စိတ္ပဲသမီးေလး။
ကဲ... သမီးေလး ဖုန္းလာေနတယ္... တီဒြင္း ဖုန္းေျပာလုိက္ ဦးမယ္ေနာ္။ ျပီးမွ သမီးေလးကို ဆက္ေျပာမယ္။ နားေထာင္ေနာ္။ အာ၀ါး မက္မက္ေလးေရ။ မက္မက္ေလး စိတ္၏ခ်မ္းသာ ျခင္းနဲ႔ ျပည့္စံုပါေစကြယ္။ စိတ္မညစ္နဲ႔ေနာ္။ တီဒြင္းမနက္ျဖန္မွ ဆက္ေျပာျပ ေပးမယ္ေနာ္။ အာ၀ါးးးးးးးး
ဘာသာေရး ပို႔စ္ေလး ဖတ္သြားလို႔ မွတ္သြား၏ ..။
ReplyDeleteေနာက္ဆံုးေတာ့လည္း အာ၀ါးေပးခံလိုက္ရတယ္ ....
တီဒြင္းက မက္မက္ကို ေပးတာကိုေျပာပါတယ္ ..။
ဆက္လက္ေရးသားႏိုင္ပါေစ ..။
မက္မက္..
ReplyDeleteစာေတြ ေသခ်ာဖတ္သြားပါတယ္။
မရွိပညတ္၊ ရွိပရမတ္၊ ႏွစ္ရပ္ဉာဏ္ျဖင့္ခြဲ၊ ႏွစ္ရပ္ ဉာဏ္ျမင္၊
ဒိ႒ိစင္၊ နိဗၺာန္၀င္မည္ မလြဲ။
(ဓမၼေစတီ ဆရာေတာ္၏ တရားေတာ္မွ-)
တရားအလွဴဆုိတာ အျမတ္ဆံုး ဆုိတာ အားလံုးသိၾကပါတယ္။ အလွဴထဲမွာမွ တကယ့္ သစၥာတရားကို ေပးလွဴေတာ့ ကိုယ္တုိင္လည္း ဉာဏ္ထက္ရလို ျပန္ရေတာ့လည္း သစၥာတရားပဲ ရတာေပါ့။
ဆက္လက္မွ်ေ၀မွာကို ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနပါမယ္..
က်န္းမာခ်မ္းသာပါေစ မက္မက္။
ိေအးဗ်ာ....ကၽြန္ေတာ္လဲ မက္မက္ရဲ ့တရားစကားေတြကိုႀကားရေတာ့
ReplyDeleteကိေလသာကုန္ခမ္းေနပါပီး..
လက္က်န္တဏွာေလးပဲက်န္တာခက္ေနတယ္.. :P
တရားမွတ္တယ္ေၿပာလို ့..
ကၽြန္ေတာ္က ငယ္ငယ္တုန္းကေရႊအင္ဒံု မွာဘုန္ႀကီးဝတ္ေတာ့
ငယ္ငယ္ေလးကတည္းက အာနာပါန ကိုပဲမွတ္ရတယ္..
အေပ်ာ့ကိုမွတ္ပီး ဆိုရင္စိတ္မခိုင္ေတာ့ဘူး..
မက္မက္ေၿပာတာ မွတ္သားစရာပါ...
ေက်းဇူးတင္ပါတယ္..ကၽြန္ေတာ္က
ကိုယ္တိုင္မေရးႏိုင္တဲ့ ကဗ်ာတို ့...ဘာသာေရး ေဆာင္းပါးေတြကိုႀကိဳက္တယ္..ခပ္မ်ားမ်ားေရးပါး..
အရင္ေၿပာထားတဲ့ ဘုရားမၿဖစ္ခင္ဘဝေလးေတြကိုလဲ
အလ်င္းသင့္သလို ေရးေပးပါအံုး..
အစ္မေရ…
ReplyDeleteေကာင္းပ.. ေရးထားတာ… ေသေသခ်ာခ်ာ ဖတ္သြားတယ္ေနာ္…
ရႊင္လန္းပါေစ အစ္မ
ပရမတ္တရား အစစ္ကိုလည္း ရွာေဖြေတြ႔ရွိႏိုင္ပါေစ..
ေလးစားခင္မင္စြာျဖင့္
ေမာင္ေလး
ဖိုးသား
ဖတ္ရတာ တန္ဖုိးရွိတယ္မမေရ...
ReplyDeleteေန႕အိပ္မက္လည္း ၾကိဳးေတာ႕ စားေနတာပါပဲ
ဘယ္ႏွစ္ေခြမွန္းသာမသိတာ...
ဒီဟာကလည္း အေျပာလြယ္သေလာက္အလုပ္ခက္တယ္ေနာ္....
မက္မက္ေရ ေ၀ဒနာ ကေန တဏွာ ကို အကူးေျပာင္းမခံနဲ႔ေတာ့ အဲဒီကေန အၿပီးအပိုင္တာ ထြက္ေပေတာ့။
ReplyDeleteအေျပာေကာင္း အေရးေကာင္း အေဟာေကာင္းဗ်ာ
ReplyDeleteဦးရီးေတာ္နဲ႔လည္းကုိက္တယ္
ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
နားလည္သလား.. သေဘာပါသလား.. သေဘာေရာေပါက္ရဲ႕လား
ReplyDelete(ဆရာေတာ္ ဥဴးသုမဂၤလ ရဲ႕ ဆံုးမသံ)
မက္မက္ေရ ဖတ္သြားတယ္.. ဆရာေတာ္ ေျပာသလို နားလည္ဖို႔ သေဘာေပါက္ဖို႔ေတာ႔ ႀကိဳးစားရဦးမယ္..
ဦးေနာ္ တီငယ္
ျမန္မာျပည္ ျပန္တာ တရားစခန္းေတြ ပဲ အေတာ္ဝင္ျဖစ္တယ္ ထင္ပါ့..
ReplyDeleteငယ္ေပမယ့္ ဒီလို တရားသေဘာေလးေတြ ကို စိတ္ထဲ ရွိေနတယ္ ဆိုရင္ အရမ္း ေကာင္းပါတယ္..
ဆက္လက္က်င့္ၾကံ ၾကိဳးကုတ္အားထုတ္ နိုင္ပါေစ...
မက္မက္ေရ အလည္လာတယ္။ ပို႔္စ္ေလး အေတာ္ေကာင္းတယ္။ ျငိမ္းခ်မ္းရာအစစ္အမွန္ေတြ႔ပါေစ။
ReplyDeleteေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ့ပါေစ။
သိတဲ့တရားကို ရွိေအာင္လုပ္ဖို႔၊ ရွိေအာင္လုပ္တတ္ၿပီဆိုရင္ ေဆာင္ယူစရာမလိုဘဲ ကိန္းေအာင္းေနတာက ဓမၼနိယာမ၊ တို႔ေတြရဲ႕ နိယာမလုပ္ရမည့္လုပ္စဥ္က သိတာကို ရွိေအာင္လုပ္ဖို႔...ဒီေတာ့ မက္မက္ေျပာတဲ့ ပရမတ္ အရွိကို ျမတ္စြာဘုရားရွင္မွာေတာ္မူသည့္အတိုင္း ထိုးထြင္းၿပီး သိၾကပါကြ..ပိုင္းျခားၿပီးေတာ့လည္း သိၾကပါကြ ....ဤအဆံုးအမကို ခံယူႏွလံုးသြင္းၿပီးေတာ့ ေရးတဲ့သူအေရးကို ေလးေလးစားစားဖတ္သြားပါတယ္ခင္ဗ်ား....ေက်းဇူးတင္ပါတယ္...
ReplyDeleteတပ္လွန္႔ေပးထားတာပဲ... ေကာင္းတယ္ ေမအိမ္မက္ေရ။ က်ဳပ္တို႔ လူငယ္ေတြက သာသနာအက်ိဳးအတြက္ ႏိုင္ရာတာ၀န္ထမ္းသင့္တာေပါ့။ ေဇာက္ခ်ၿပီး မလုပ္ႏိုင္ရင္ေသးရင္ေတာင္ အခုလိုပိုစ့္ေလးေတြက စာဖတ္သူေတြကို အတိအက် အက်ိဳးျပဳေစတယ္။ အားရစရာ ပိုစ့္ပါပဲ ေမအိမ္မက္...။
ReplyDeleteတီဒြင္းရဲ့ ပို႕စ္ေလးကို ဖတ္လိုက္ရတာ
ReplyDeleteယံုၾကည္သဒၵါအား တက္ေစပါတယ္ ...
တီဒြင္းေရ တားေတာ့ အသိကို အရွိျဖစ္ေအာင္ လုပ္ဖို႕ အရင္ဆံုး ေၾကာက္တတ္ေအာင္ ၾကိဳးစားရဦးမယ္...အခုက နည္းနည္းေလးပဲ ေၾကာက္ေသးတယ္ ...
တစ္ကယ္ မေၾကာက္ေသးေတာ့ တစ္ကယ္ မလုပ္ေသးဘူးေလ .... တရားထက္ အေရးၾကီးတာေတြ ရွိေနေသးတယ္ ... တစ္ကယ္ေၾကာက္တတ္တဲ့ တစ္ေန႕ေတာ့ တရားက အေရးၾကီးဆံုး ျဖစ္လာမွာပါ ...
တီဒြင္း ေပ်ာ္ရႊင္ ခ်မ္းေျမ႕ပါေစ ..
မိုးေသာက္
မက္မက္ကေလး စိတ္ခ်မ္းသာေပ်ာ္ရႊင္ပါေစ ကေလးေရ။
ReplyDeleteအာ၀ါးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးးး
၀ိပႆနာတရားလာ႐ႈပါတယ္။
ReplyDeleteေကာင္းပါ့ဗ်ာ၊ တန္ဖုိးရွိတယ္။
ဗုဒၶအက်ိဳး ဆထက္ထမ္းပိုး ရြက္ေဆာင္ ႏုိင္ပါေစ။
ဘာသာသာသနာေရာင္၀ါ ထြန္းေတာက္ႏုိင္ ပါေစ၊ သာဓုေခၚပါတယ္။
ReplyDeleteေနာက္လည္း မွ်ေ၀ေပးႏိုင္ပါေစ။